Hvis du vil klage?
Hvis du er gaskunde eller fjernvarmekunde
Din sag kan kun blive behandlet, hvis du først har klaget skriftligt til Frederiksberg Forsyning og ikke har fået ret i din klage.
Hvis du herefter vil klage over køb og levering af gas og fjernvarme, skal du kontakte:
Ankenævnet på Energiområdet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, Tlf.: 41 71 50 00, www.energianke.dk/ - post@energianke.dk
Her kan du ogå se, hvordan du klager - og hvad lovens retningslinjer er.
Hvis du er vand- eller kloakkunde
Din sag kan kun blive behandlet, hvis du først har klaget skriftligt til Frederiksberg Forsyning og ikke fået ret i din klage.
Hvis du herefter vil klage over køb og levering af vand eller kloak, skal du kontakte:
Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, Tlf.: 41 71 50 00, www.naevneneshus.dk - nh@naevneneshus.dk
Hvis du ikke er tilfreds med afgørelsen, får du en klagevejledning fra Nævnenes Hus (som også er en del af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen). På www.naevneneshus.dk kan du se, hvordan du klager - her kan du også bruge Forbrugerhotlinen.
Hvis du har generelle spørgsmål om priser
Så kan du kontakte:
Forsyningstilsynet, Torvegade 10, 3300 Frederiksværk, Tlf.: 41 71 54 00, www.forsyningstilsynet.dk - post@forsyningstilsynet.dk
- her er også statistik om priser
Hvis du er udlænding
Hvis du er udlænding og ejer en dansk ejendom med vand, gas eller fjernvarme, skal du klage her på EU-Kommisionens platform
Disse klager bliver i øvrigt automatisk videresendt til Ankenævnet på Energiområdet.
Anmeld en skade - ifm. gravearbejde
Whistleblowerordning
Du har mulighed for at benytte en whistleblowerordning og rette henvendelse om evt. strafbare forhold m.m. relateret til Frederiksberg Forsyning eller forsyningens leverandører.